Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi eu nulla vehicula, sagittis tortor id, fermentum nunc. Donec gravida mi a condimentum rutrum. Praesent aliquet pellentesque nisi.

Blog

HomeVi catalàLa DO Catalunya, la DO catalana preferida a les botigues i restaurants

La DO Catalunya, la DO catalana preferida a les botigues i restaurants

Així ho reflexa el darrer Informe Nielsen (2019) encarregat anualment per INCAVI i que mostra l’evolució del consum de vi amb DO a casa nostra i a la resta de l’Estat.

Aquesta setmana s’han publicat els resultats de l’Informe Nielsen encarregat per l’INCAVI. Unes xifres que, tot i que encara lluny de l’escenari de la majoria de regions vitivinícoles del món, suposen bones noticies pel consum de vi català amb DO a Catalunya, que creix i arriba fins el 41,3% de la quota de mercat (Hostaleria i Alimentació). Una dada positiva, sobretot si tenim en compte que l’any 2010 el consum era del 27,8%.

I encara són millors les notícies per a la DO Catalunya, que lidera el mercat amb un 16,6%, mantenint la confiança el consumidor des de la seva creació l ‘any 1999. També es manté com a la DO catalana més venuda a la resta de l’estat, amb un 4,39% (el total de vendes de vi català amb DO és de l’11,7%).

 

Un bon moment pel vi català amb DO

Tanmateix, aquests dades són de l’any passat i, per tant, del món pre-COVID. La pandèmia, el confinament al que va obligar i la crisi econòmica que ha generat ha posat el sector del vi -com malauradament molts altres- en una de les conjuntures més complexes de la seva història. És un dels motius pels que, fa tan sols dues setmanes, es va engegar la campanya conjunta de les 11 DO catalanes per posar en valor el vi català amb DO: Gaudeix del que és bo, vi català.

Es tracta d’una campanya històrica, propiciada també per la situació que hem viscut i on s’ha fet evident, més que mai, que el consum de proximitat i la posada en valor dels productes autòctons està mes viu que mai.

L’informe Nielsen analitza dades del 2019, però, ja podem veure aquesta tendència per part del consumidor: el vi amb Denominació d’Origen és la opció preferida, per davant d’altres vins sense DO, vi d’importació o vi sense alcohol. De fet, no només creix el volum de vi amb DO (3,5%), sinó també el seu valor: +4%.

I si ens fixem en les dades de consum a l’Estat Espanyol, el vi català amb DO registra també una pujada i se situa al 8,74% de la quota de mercat.

 

La producció de la DO Catalunya – La DO Catalunya suposa gairebé el 60% del vi amb DO que s’embotella a Catalunya, més de 60 milions d’ampolles comercialitzades segons darrera memòria de resultats.

No Comments

POST A COMMENT